Offentlige Servicemål

Nedenstående emner bruges til objektivt at vurdere den service apoteket yder i forhold til vores kunder. Det vurderes løbende om apoteket overholder de opstillede servicemål. Apoteket forpligter sig til at vurdere interne arbejdsgange og rutiner, såfremt apoteket ikke lever op til egne servicemål over en periode på 3 måneder.


 Emne

 Apotekets servicemål

 Kø-ventetid

50% af apotekets kunder skal have kontakt til personalet  inden for 5 minutter.

90% af apotekets kunder skal have kontakt til personalet inden for 10 minutter og

100%  af apotekets kunder skal have kontakt til personalet inden for 15 minutter

Køventetiden offentliggøres på apoteks hjemmeside (www.hoersholm-apotek.dk) eller ved henvendelse på apoteket

 Leveringssikkerhed (ekstern servicegrad)

 98 % af alle receptordinerede lægemidler skal være på lager. Målingen foretages over en uge.

 Fejludleveringer

Der må højest registreres 0,02 % fejludleveringer årligt.

For dosismedicin må der højst registreres 0,02 % fejludleveringer beregnet over en 3 årig periode.

 Betjening af handikappede

Apoteket skal være tilgængeligt for kørestolsbrugere og andre handikappede. Personalet skal yde en særlig opmærksomhed på denne gruppes behov for hjælp.

 Rådgivning til kunder på apoteket

Alle faguddannede arbejder for, at mindst 90% af alle kunder i skranken, som køber lægemidler samt frihandelsvarer til egenomsorg inden for sundhed og sygdom, modtaget tilbud om rådgivning.

Personalet skal yde en høj grad af faglig opmærksomhed, således at signaler om medicinrelaterede problemer opfanges og afhjælpes.

I de tilfælde hvor kunden afviser invitationen til dialog, respekteres dette og rådgivningen afsluttes.

 Information til kunder der modtager dosispakket medicin

Første gang, der udleveres et dosispakket lægemiddel til en kunde udleveres skriftlig vejledning.

Kunder der modtager dosispakket medicin tilbydes en kopi af indlægssedlen til de lægemidler der dosispakkes.

 Forsendelseskunder

 Alle forsendelseskunder tilbydes at kontakte apoteket ved behov for information og faglig rådgivning (forsendelsesbilag)


Udarbejdelsen af servicemål for de danske apoteker giver kunden viden om de normer, der ligger til grund for den service apoteket yder. Servicemålene giver et billede af, hvilken service man som minimum kan forvente, samtidig med at det forpligter apoteket til løbende at vurdere den service apoteket yder.

Status for Offentlige Servicemål for Hørsholm Apotek


Lovpligtig stamdata og service om Hørsholm Apotek

Hørsholm Midtpunkt 2
2970 Hørsholm
Tlf. 45 86 00 23
Fax: 45 86 30 87

Hørsholm Midtpunkt 2 | 2970 Hørsholm | Tlf. 45 86 00 23 | Fax: 45 86 30 87

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.