Status for Offentlige Servicemål

Hørsholm Apotek følger løbende med i tal for leveringssikkerhed, faglig service, køventetid, betjening af handikappede, rådgivning af forsendelseskunder, ABC-udleveringsstatistik og fejludleveringer.

Apoteket forpligter sig til at vurdere interne arbejdsgange og rutiner, såfremt apoteket ikke lever op til egne servicemål over en periode på 3 måneder. 

Her kan du se status for seneste målinger:

Leveringssikkerhed

Hørsholm: 98,1%

Nivå: 98,5%

Egevangen: 96,5%

Kongevejen: 97,2%

Rungsted: 

(opgjort april 2016)

Faglig service

Apoteket følger Danmarks Apotekerforenings sektorkrav for skrankerådgivning. Alle kunder får tilpasset rådgivning på baggrund af en systematisk afdækning af behov også kunder vi ikke er i direkte kontakt med i skranken. Det er apotekets mål at mindst 90 % af alle kunder i skranken, der køber lægemidler og/eller frihandelsvarer til egenomsorg inden for sundhed og sygdom modtager tilbud om rådgivning. I de tilfælde, hvor kunden afviser invitationen til dialog, respekteres dette og rådgivningen afsluttes.

ok (Seneste måling gennemført uge 48 2015)

 

Køventetid

Hørsholm Apotek

Måned Højst 5 minutter (i %) Højst 10 minutter (i %) Højst 15 minutter (i %) Over 15 minutter (i %) Gennemsnit (minutter)
 November 2015 65 92 98~2 4:22
 December 2015 65 91 97~3 4:23
 Januar 2016 66 93 99<1 4:10
 Februar 2016 66 93 99<1 4:13
 Marts 2016 61 91 99<1 4:24
 April 2016 68 93 99<1 4:05
 Maj 2016 65 91 98~2 4:24
 Juni 2016 74 93 99<1  3:35
 Juli 2016 81  96 99<1 2:51
 August 2016 71 91 97~3 3:59
September 2016  73 91 98

~2

 3:55

Oktober 2016
 

 65

 90  97~3

 4:25

 November 2016 75 93 99<1 3:27
 December 2016 69 90 97~3 4:06
 Januar 2017 73 91 97~3 3:55
 Februar 2017 76 94 99<1 3:27
 Marts 201774  95 99<1  3:33
 April 2017 61 87 96~4 4:57


 



 

Nivå Apotek

 Måned Højst 5 minutter (i %) Højst 10 minutter (i %) Højst 15 minutter (i %) Over 15 minutter (i %) Gennemsnit (minutter)
 November 2015 8699 1- -
 December 2015 7997 3 1 -
 Januar 2016 85 98 1 -
 Februar 2016 84 98 1 - -
 Marts 2016 86 99 1 - -
 April 2016 88 99 <1 - -


Betjening af handikappede

Adgangsforhold for samtlige enheder er optimeret, så der ikke er trin eller besværet adgang for gangbesværede. For enhederne Hørsholm Apotek, Nivå Apotek og Apoteket Egevangen er der dobbelte automatiske døre, så det er muligt at tilgå forretningen med elektriske kørestole og større gangstativer. Alle enheder ligger i umiddelbar nærhed af handikap-parkering.

Rådgivning af forsendelseskunder

Rådgivning af forsendelseskunder følger apotekets retningslinjer for "Rådgivning om lægemidler og om egenomsorg til enkeltpersoner". Desuden henvises der i materialet i forsendelsen til altid at læse indlægsseddel eller kontakte apoteket.

ABC-udleveringsstatistik

Hørsholm Apotek: A: 61,1%, B: 31,6% og C: 7,3%  (Landsgennemsnit: 78,3%, 15,6% og 6,1%) (sept 2015)

Nivå Apotek: a: 58,1%, B: 32,7% og c: 9,2% (sept 2015) 

Fejludleveringer

I orden (januar 2016). Vores fejl er 0.02 % - heraf ingen alvorlige 

Fejl i forbindelse med udarbejdelse og ajourføring af doseringskort til dosisdispensering 

Der er indenfor det sidste  ½ år ikke registreret fejl (januar 2016) 

Hørsholm Midtpunkt 2
2970 Hørsholm
Tlf. 45 86 00 23
Fax: 45 86 30 87

Hørsholm Midtpunkt 2 | 2970 Hørsholm | Tlf. 45 86 00 23 | Fax: 45 86 30 87

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.